چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۹
کد مطلب : 111923
جالب است ۰

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان این که ۴۰ اثر دفاع مقدس این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است گفت: ۱۰ پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده‌سازی است.
 ایرنا محمد حسین ارسطو زاده روز چهارشنبه در ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان با بیان این که آسایش و امنیت کشور حاصل جان‌فشانی شهدای دفاع مقدس است افزود: گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و حفظ یاد و خاطره شهدا است.
وی افزود: حدود ۲۰۰ هزار شهید در دفاع مقدس جان خود را از دست دادند و ۱۲۷ شهر در معرض حملات هوایی و موشکی قرار گرفتند که ۴۰ درصد از شهدا و مجروحان جنگ از استان خوزستان بودند.
ارسطو زاده با اشاره به این که خوزستان نقش مهمی در جنگ دفاع مقدس داشته است گفت: کم سن‌ترین شهید دفاع مقدس ۱۲ روزه و مسن‌ترین شهید آن صد سال سن داشته است و اقشار مختلف مردم در این حماسه سهیم بودند.
وی با تاکید بر ضرورت توسعه یادمان‌ها و آثار دفاع مقدس در استان خوزستان گفت: اینک ۲۲ یادمان مرتبط با دوران دفاع مقدس در استان وجود دارد؛ همچنین شهرهایی مانند آبادان،خرمشهر و مناطق اطراف آن روایتگر رویدادها و عملیات دوران دفاع مقدس هستند که ظرفیت این را دارد که در هر کدام از این نقاط یادمان‌های متعددی ساخته شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: برنامه‌هایی برای ثبت یادمان‌ها در دست تهیه و تدوین است که این اقدامات بعد از تکمیل پرونده‌های مربوطه رونمایی و معرفی می‌ شود.
وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در کنار کاروان‌های راهیان نور و ستاد اربعین در خوزستان گفت: یکی از محورهای اصلی این رویدادهای فرهنگی ضرورت نقش و اهمیت خوزستان در مقوله گردشگری مقاومت است.
ارسطو زاده ادامه داد: اماکن مذهبی مانند حرم حضرت دانیال نبی (ع) و علی ابن مهزیار اهوازی و بسیاری از بناهای مذهبی در خوزستان ریشه در صدر اسلام دارند و تا به امروز به عنوان مکان‌های مذهبی مورد توجه گردشگری هستند.
وی گفت: خوزستان دارای پنج اثر ثبت جهانی و ۹ پایگاه میراث فرهنگی، افزون بر یک هزار و ۳۰۰ اثر ثبت ملی از چیزی حدود ۶ هزار اثر شناسایی شده و همچنین بافت‌های تاریخی ظرفیت‌های خوبی است که به عنوان مقصد گردشگری ظرفیت های خوبی ایجاد کرده اند.

 
https://deyarkaroon.ir/vdcewz8zxjh8zoi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما