يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
کد مطلب : 112218
جالب است ۰
تیم‌های فوتبال صنعت‌نفت آبادان و مس رفسنجان از هفته بیست و ششم لیگ برتر جام خلیج‌فارس در حالی به مصاف هم می‌روند که تیم صنعت‌نفت به دنبال فرار از بحران و زنده نگه داشتن آخرین شانسش برای ماندن در لیگ برتر است.
 ایرنا، هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال روز دوشنبه با هفت برگزار می‌شود که در یک دیدار، شاگردان فراز کمالوند در صنعت‌نفت آبادان میزبان شاگردان محرم نویدکیا در مس رفسنجان خواهند بود.
شاگردان کمالوند که قصد دارند از قعر جدول جدا شوند و امیدهای خود را برای بقا در لیگ برتر افزایش دهند در مقابله با مس رفسنجان به سه امتیاز این دیدار خانگی چشم دوخته‌اند و از طرف دیگر مس رفسنجان بدنبال صعود در جدول است.
این بازی در حالی برگزار می‌شود که شرایط برای ۲ تیم در بازی هفته گذشته متفاوت بود تیم صنعت‌نفت آبادان در بازی گذشته برابر میزبان خود هودار تهران تن به شکست ۲ بر یک داد و در آن سوی میدان نیز تیم مس در دربی کرمانی‌ها برابر گلگهر متوقف شد.
تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در کنار تیم‌های نساجی مازندران، فولاد خوزستان و استقلال خوزستان از تیم‌های پایین جدول رده‌بندی لیگ برتر است و برای اندوخته شدن امتیازاتش نیاز به پیروزی برابر مس رفسنجان دارد.
اما مس رفسنجان که در نیم فصل دوم با نتایج غیرقابل پیش‌بینی به رده‌های میانی جدول صعود کرده کم کم به تیم منجسم‌تری تبدیل شد و برای صعود به رده‌های بالای جدول چشم به کسب سه امتیاز برابر زردپوشان آبادانی بسته است.
نقطه قوت تیم صنعت‌نفت در جایی دیده می‌شود که طالب ریکانی به عنوان رهبر خط میانی تیم برابر حریف عرض اندام می‌کند، ریکانی در تقابل با هافبک‌های تیم‌های رقیب یک سر و گردن برتر نشان داده اما در آن سوی میدان نیز فرشید باقری هافبک با تجربه مس نیز در این فصل نمایش خیره کننده‌ای از خود نشان داده و تقابل ریکانی و باقری تعیین کننده نتیجه این بازی خواهد بود.
صنعت‌نفت برای کسب سه امتیاز این دیدار دلخوش به بازیکن تکنیکی خود یوسف کی‌شمس دارد ضمن اینکه به گلزنی علی یوسف دل بسته است البته قرار گرفتن سجاد شهباززاده نیز در ترکیب مس رفسنجان برای خط دفاعی نفتی‌ها سخت خواهد بود زیرا این مهاجم کهنه کار نشان داده چارچوب دروازه را به خوبی می‌شناسد.
مس رفسنجان با هفت برد، ۱۰ تساوی و هشت باخت و با ۳۱ امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و به دنبال کسب هشتمین پیروزی این فصل خود است، این تیم ۲۸ گل زده و ۳۱ گل خورده را در کارنامه خود ثبت کرده است.
در آن سوی میدان نیز صنعت‌نفت آبادان با سه برد، هفت تساوی و ۱۵ باخت و با ۱۶ امتیاز در رده شانزدهم جدول رده‌بندی جای گرفته و به دنبال کسب چهارمین پیروزی فصل است تا اختلافش با تیم‌های بالای خود را کاهش دهد، نفتی‌ها نیز ۱۹ گل زده و ۴۱ گل خورده در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند.
تقابل سجاد شبهاززاده و میثم تهیدست در خط دفاعی صنعت‌نفت و علی یوسف و محمد نژادمهدی در خط دفاعی مس رفسنجان و باقری و ریکانی در خط میانی از دیدنی‌های این دیدار خواهد بود.
بازیکن تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار گفت: بازی بسیار دشواری پیش رو داریم ولی برای کسب سه امتیاز باید تلاش کنیم.
میثم تهیدست اظهار کرد: این آخرین شانس ما برای زنده نگه داشتم امیدها برای ماندن در لیگ برتر است که باید برای کسب سه امتیاز بیشتر از قبل توان بگذاریم.
وی افزود: هواداران آبادانی همانند گذشته و در شرایط سخت کنار تیم باشند تا از این بحران گذر کنیم و برای بازی‌های بعدی با انگیزه بیشتری به میدان برویم.
https://deyarkaroon.ir/vdccsiqs42bqsi8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما