شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
کد مطلب : 111996
جالب است ۰

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: در سال گذشته، با تلاش اداره تصفیه امور و ورشکستگی دادگستری سه شرکت استان از ورشکستگی نجات یافت و به چرخه تولید بازگشت.
به گزارش دادگستری خوزستان علی دهقانی روز شنبه اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی اداره تصفیه امور و ورشکستگی در دادگستری‌ها، انجام بهتر امور پرونده شرکت‌هایی است که با این مسئله روبرو هستند.
وی ادامه داد: در همین راستا سه شرکت ورشکسته در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و دزفول که تولید آن‌ها متوقف شده بود و هزینه‌های زیادی صرف نگهداری تاسیسات آن‌ها می‌شد، به چرخه تولید برگشتند و زمینه اشتغال ۸۹ نفر فراهم شد.
دهقانی اضافه کرد: طی یک سال اخیر از ۴۵ پرونده وارده، تعداد ۱۴ فقره مختومه شد و سایر پرونده‌ها نیز در دست رسیدگی است، همچنین چهار فقره مزایده نیز برگزار شده است.
برخورد قانونی با کشاورزانی که بقایای محصولات کشاورزی را می سوزانند
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حمیدیه گفت: در راستای صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی، با کشاورزانی که اقدام به سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی خود کنند، طبق قانون برخورد می‌شود.
رضا علی‌نسب بیان کرد: همه ساله پس از پایان فصل برداشت محصول از مزارع گندم، برخی کشاورزان با وجود هشدارها و اطلاع‌رسانی اداره‌ حفاظت محیط زیست، پسماند به‌ جامانده از دروی محصول را آتش زده و موجب آلودگی شدید هوا می‌شوند.
وی توضیح داد: این اقدام خطرات زیادی را برای مردم به‌ویژه کودکان و بیماران قلبی و ریوی به همراه دارد و امکان سرایت آتش به جنگل و زمین‌های مجاور نیز وجود دارد.علی‌نسب افزود: مامورین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان حمیدیه در صورت مشاهده این موارد و پس از تشکیل پرونده، عامل آتش‌سوزی را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حمیدیه بیان کرد: آتش زدن کاه و کلش پس از برداشت گندم و جو طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ و ماده ۲۰ قانون هوای پاک مصوب ۱۳۷۶ و ماده ۴۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، ممنوع بوده و جرم تلقی می‌شود.

 
https://deyarkaroon.ir/vdceoz8zpjh8zoi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما