شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
کد مطلب : 111781
جالب است ۰
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه مراکز غیرپزشکی متخلف که در امور پزشکی دخالت می‌کنند به شدت افزایش یافته‌اند، گفت: در فروردین‌ماه امسال ۲۲ مرکز غیرمجاز در شهرهای تحت پوشش این دانشگاه پلمب شدند اما این مراکز، رشد قارچ گونه‌ای دارند و زیرزمینی رشد می‌کنند.
دکتر میثم معزی در نشست خبری که امروز (اول اردیبهشت‌ماه) به مناسبت هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، با اشاره به اعلام آماده‌باش به مراکز درمانی از یک ماه قبل از نوروز برای ارائه خدمات مناسب‌تر اظهار کرد: با اقدامات انجام‌شده ۶۲ آزمایشگاه، ۴۳ مرکز تصویربرداری، ۲۲ دندانپزشکی و ۷۶ درمانگاه تخصصی و همه کلینیک‌های ویژه بیمارستان‌ها در ایام نوروز فعال بودند و خدمات به خوبی به مردم ارائه شد.  
به گزارش ایسنا، وی افزود: در نوروز ۱۴۰۳، ۲۹۵ هزار نفر به بیمارستان‌های دانشگاهی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز مراجعه کردند که نسبت به نوروز سال گذشته رشد ۷۱.۱ درصدی در میزان مراجعه به بیمارستان‌ها، رشد ۵ درصدی در مراجعه بیماران سرپایی و رشد ۲۱ درصدی  در بستری بیماران با بستری ۳۴ هزار نفر داشتیم که نشان می‌دهد با همه ظرفیت در بیمارستان‌های دولتی خدمات ارائه شده است. میزان بستری در آی‌سی‌یو نیز در بیمارستان‌های خوزستان ۱۵ درصد رشد داشته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی مصدومان ترافیکی خوزستان در نوروز امسال گفت: میزان مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی در این ایام، ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش داشته است.
وی بیان کرد: همچنین در نوروز امسال ۳۵ هزار و ۳۰۰ جراحی الکتیو و فوق تخصصی داشتیم که نسبت به نوروز سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است. ۲ هزار مورد جراحی اورژانسی نیز انجام شد.
معزی عنوان کرد: میزان مراجعه بیماران تنفسی به بیمارستان‌ها همچنان هر سال و هر ماه رو به افزایش است و از ۸ هزار و ۴۰۰ به ۱۲ هزار و ۶۰۰ مورد رسیده است و در میزان مراجعه بیماران تنفسی رشد ۵۰ درصدی داشته‌ایم.
وی افزود: در چهارشنبه آخر سال با وجود اینکه میزان مراجعه‌کنندگان ناشی از حوادث این روز حدود ۲۵ درصد افزایش یافت اما موردی از قطع عضو و نابینایی نداشتیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص تاثیر سزارین‌های تقویمی و سفارشی بر سلامت مادران و نوزادان بیان کرد: با تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از ماه‌ها قبل به همه متخصصان دانشگاه ابلاغ شد که هر گونه سزارین تقویمی و سفارشی خلاف مقررات است. با توجه به اینکه خط قرمز ما سلامت مادر و نوزاد است، با اقدامات انجام شده در سال گذشته در میزان مرگ مادر افت صد درصدی داشتیم و میزان مرگ مادر باردار از ۱۶ مورد به هشت مورد رسید.
وی عنوان کرد: مراکز غیرپزشکی متخلف که در امور پزشکی دخالت می‌کنند به شدت افزایش یافته‌اند. در فروردین‌ماه امسال ۲۲ مرکز غیرمجاز در شهرهای تحت پوشش این دانشگاه پلمب شدند اما این مراکز، رشد قارچ گونه‌ای دارند و زیرزمینی رشد می‌کنند. مردم باید آگاهی لازم را پیدا کنند تا به این مراکز مراجعه نکنند.
معزی گفت: چند روز پیش یک دختر ۱۹ ساله از یکی از روستاهای اطراف رامشیر به فردی که دیپلم برق داشت و عمل جراحی پلاستیک به صورت زیرزمینی انجام می‌داد، مراجعه کرد و متاسفانه به دنبال تزریق داروی اشتباه و خونریزی، دچار ایست قلبی شد و مرگ مغزی شده است.
وی در خصوص عمل‌های پیکرتراشی بیان کرد: جراحی پیکرتراشی به شدت عارضه دارد و حداقل عارضه آن عفونت، آمبولی چربی یا آمبولی ریوی است. تاکید می‌کنیم مردم زیر بار این مسائل نروند و بهترین راهکار، حفظ رژیم غذایی و ورزش است. لیپوساکشن و لیپوماتیک عوارض زیادی دارند و مردم از انجام این جراحی‌ها بپرهیزند.

 
https://deyarkaroon.ir/vdcg7q9qqak9qu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما