پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸
کد مطلب : 112151
جالب است ۰
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: ۹۸ طرح از ۲۵ دستگاه اجرایی استان برای برگزاری اربعین حسینی امسال به وزارت کشور اعلام شده که مهم‌ترین آن‌ها طرح‌های مرتبط با راه و شهرسازی ،راهداری و آب و فاضلاب است.
 ایرنا :محمد خانچی پنجشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: ۲۹۹ هزار و ۹۷۳ نفر زائر خارجی در آیین اربعین حسینی سال گذشته از مرز استان تردد کرد.
وی افزود: ۲ میلیون و ۸۹۸ هزار نفر زائر حسینی درمجموع در مراسم باشکوه اربعین سال گذشته از ۲ مرز چذابه و شلمچه استان تردد داشتند که نسبت به سال قبل از آن ۲۴ درصد رشد داشته است.
خانچی پیش‌بینی کرد در مراسم اربعین حسینی امسال تردد زائران از ۲۹ مرداد ماه مصادف با ۱۴ ماه صفر آغاز شود به همین منظور از ۱۶ مرداد ماه باید مواکب در مسیر پیاده‌روی زائران دایر شوند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان مهم‌ترین‌ طرح‌های اربعین حسینی استان را چهار خطه کردن جاده خرمشهر به اهواز، نصب روشنایی در جاده خرمشهر، آسفالت جاده دسترسی مواکب شلمچه، تکمیل طرح‌های سوسنگرد و بستان و افزایش مساحت سالن‌های مسافربری مرزهای استان نام برد.
وی افزود: استان‌های فارس، بوشهر، چهار محال و بختیاری، اصفهان، منطقه یک تهران، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان استانهای معین مرز شلمچه و استان‌های یزد، اصفهان و منطقه سه تهران استان‌های معین مرز چذابه هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز بیان کرد: ۱۱ هزار نفر در اربعین سال گذشته به ایستگاه‌های بهداشت و درمان مراجعه کردند.
میثم معزی افزود: هشت مورد فوتی و ۲ هزار مورد گرمازدگی نیز در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی سال گذشته ثبت شده است.
وی ادامه داد: استان‌های اصفهان و تهران معین دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز برای ارائه خدمات به زائران حسینی هستند.
معزی افزود: طی پنج سال اخیر وزارت بهداشت آمبولانس بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع نکرده است و برای جبران این کمبود درخواست تامین ۲۰ دستگاه آمبولانس برای ایام اربعین حسینی امسال خوزستان از استان‌های دیگر را داده‌ایم.
به گزارش ایرنا، ۱۳ سال است که مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی در استان و چند استان مرزی دیگر کشور در حال برگزاری است.
https://deyarkaroon.ir/vdciwrazzt1azz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما