يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸
کد مطلب : 112414
جالب است ۰
معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ثبت اطلاعات اصناف در سامانه جامع تجارت برای شفاف‌سازی خرید و ذخیره کالا اجباری است و انجام ندادن آن تخلف صنفی محسوب می‌شود.
ایرنا :بهرام جباری شنبه در نشست حمایت از تولید و نظارت بر شفاف سازی گردش کالا در محل اداره کل صمت خوزستان بیان کرد: سامانه جامع تجارت برای شفاف‌سازی خرید و گردش کالا از سوی وزارت صمت ایجاد و فعال شده است.
وی گفت: اداره کل صمت تلاش دارد تا مقابله با تخلفات اصناف از سوی اتحادیه مربوطه انجام شود و در مرحله بعد بازرسان اداره کل صمت برای برخورد با متخلفان ورود کنند.
سامانه جامع تجارت برای شفاف‌سازی خرید، ذخیره و فروش کالای اصناف و واحدهای تولیدی ایجاد شده و عدم ثبت در این سامانه تخلف محسوب می‌شود.
جباری در ادامه با تاکید بر زدن شناسه به کالاهای تولیدی و عرضه شده در بازار ادامه داد: یکی از راه‌های جلوگیری عرضه کالای تقلبی و قاچاق در بازار زدن شناسه بر روی کالا است و تولید کنندگان باید این مهم را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی کالاهای خانگی تولیدی داخل باید دارای شناسه باشند اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ صدور شناسه برای کالاهای تولیدی الزامی شد و خوشبختانه در بخش تولید کالای خانگی این مهم به درستی رعایت شده است.
معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت خوزستان افزود: زدن شناسه به کالاهای ملوانی نیز در کمیسیون قاچاق کالا در حال بررسی است و تا پایان اردیبهشت ماه آیین‌نامه آن صادر خواهد شد.
وی گفت: سال گذشته تعدادی از واحدهایی که برند کالاها را تغییر می‌دادند و در بازار عرضه می‌کردند شناسایی و برخورد شد.
جباری با بیان اینکه با اصنافی که در عرضه کالای خانگی مثل تغییر ظرفیت و یا تغییر برند برخورد جدی می شود بیان کرد: پرونده‌هایی با این موضوع در دادگاه در دست بررسی است.
در ادامه این نشست معاون اداره کل استاندارد خوزستان ادامه داد: این اداره کل آمادگی دارد تا در قالب تیم‌های مشترک بازرسی از اصناف در خصوص عرضه کالای تقلبی بازرسی انجام دهد.
مازیار فرامرزی در ادامه با اشاره به الزامات قانونی بسته بندی قطعات یدکی خودرو ادامه داد: واحد صنفی برای بسته بندی قطعات یدکی خودرو باید پروانه بهره‌برداری ازاداره صمت و استاندار دریافت کند.
وی گفت: هیچ واحدی تنها با داشتن برند تجاری نمی‌تواند کار بسته بندی قطعات یدکی خودرو را انجام دهد و حتما باید نشان استاندارد را داشته باشد.
معاون اتحادیه کالای خانگی نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه ۶۰ درصد کالاهای خانگی تولیدی با تعیین قیمت تولیدی و مصرف کننده به زودی وارد بازار می‌شود افزود: با این اقدام دیگر واسطه‌گران بر قیمت کالاهای خانگی دخالتی نخواهند داشت.
غلامرضا جهانی اظهار کرد: در حال حاضر ۹۸ درصد کالاهای خانگی دارای شناسه هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه باید برای کاهش قیمت کولر در خوزستان فکری شود افزود: کولر برای مردم خوزستان با توجه به شدت گرما حیاتی است اما متاسفانه قیمت آن بسیار بالا رفته است.
جهانی اظهار کرد: سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه کولر در استان استفاده می‌شود که ۱۲۰ هزار دستگاه از این تعداد در اهواز است.
به گزارش ایرنا، بیش از ۱۵۰ هزار واحد صنفی در خوزستان فعالیت دارند و این استان جایگاه سوم کشور را در تعداد اصناف دارد.
https://deyarkaroon.ir/vdca6un6y49n6y1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما