سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
کد مطلب : 106142
جالب است ۰
توجه ویژه مقام معظم رهبری به قشر دانشجو
امروز وجود مشکلات و نارسایی‌ها در بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور قابل انکار نیست اما با توجه به امکانات و ظرفیت‌های فراوان کشور و پیشرفت‌های به دست آمده در بخش‌های مختلف با برنامه‌ریزی و مجاهدت آینده روشنی فراروی نظام خواهد بود. همان گونه که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دامت برکات فرمودند: «آینده‌ کشور به توفیق الهی، به فضل پروردگار، آینده‌ خوبی است؛ انبوه جماعت جوان این کشور، در دل خود نخبگان زیادی دارند؛ حالا عمده نخبگان دانشگاهی هستند، در بخشهای دیگر هم نخبگانی هستند که ولو دانشگاهی نیستند امّا به‌معنای حقیقی کلمه نخبه‌اند، می توانند نقش‌آفرینی کنند. و این نخبه‌ها کار خود را خواهند کرد؛ احساس مسئولیّت می کنند.»

معظم له همچنین مبتنی بر واقع‌بینی نقات قوت و ضعف‌ها فرمودند: «ضعف‌های زیادی وجود داشته که این مربوط به مدیریّت‌های ما است، مربوط به حرکت عمومی نظام اسلامی نیست. ما هرجا یک مدیریّت انقلابیِ فعّالِ پُرتحرّک داشتیم، کار پیش رفته است؛ هرجا مدیریّت‌های ضعیف، بی‌حال، ناامید، غیرانقلابی، و بی‌تحرّک داشتیم؛ کارها یا متوقّف مانده است، یا انحراف پیدا کرده است. باید مدیران‌مان ان‌شاءالله پُرانگیزه‌تر باشند، کارآمدتر باشند، تلاش بیشتری را انجام بدهند و به حول و قوّه‌ الهی همین‌جور هم خواهد شد. من به‌طور قاطع عرض می‌کنم که اگر مدیریّت در بخش‌های مختلف کشور، متدیّن باشد، انقلابی باشد و کارآمد باشد، همه‌ مشکلات کشور حل خواهد شد؛ ما مشکل غیرقابل حلّی در کشور نداریم.»

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دامت برکات همیشه نسبت به نسل جوان و بخصوص دانشگاهیان عنایت خاصی داشته اند و رسالت مهمی که بر آن ها قائل بودند حضور در صحنه و توجه به ابعاد و مسایل مختلف و به روز بودن بخصوص مطالبه گری به دلیل آرمانخواهی که دانشجویان دارند، بوده است. البته واقع گرایی هم مورد نظر ایشان است که دانشجویان ضمن اینکه آرمانخواهی دارند به واقعیت هم توجه داشته باشند. مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دامت برکات بر حفظ این روحیه تاکید داشتند. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، دانشجویان و بطور کلی جامعه و بخصوص نسل جوان باید همواره سه ویژگی را داشته باشند، اولین ویژگی امید به آینده است، دشمن مرتبا بر این ویژگی لطمه وارد می کند و سعی دارند تا پمپاژ یاس در جامعه ما داشته باشد و این بسیار ویرانگر است؛ ولی ویژگی دانشجویان ، بیانگر امید بود که مطالبشان را بیان می کردند و انتظار داشتند مطالب شان مورد توجه قرار بگیرد.

دومین ویژگی اعتماد به نظام است؛ دشمن تلاش می کند تا با سیاه نمایی و برجسته کردن بعضی از مشکلات و اشکالاتی که ممکن است در گوشه ای از سازمان ها و نهادها باشد، اعتماد را از بین ببرد در حالیکه نظام بطور کلی از صلابت و استحکام برخوردار است و نگرانی هایی که دشمن در منطقه و در رابطه با ایران دارد، از همین صلابت است. ویژگی سوم خودباوری و اینکه ما می توانیم، است. توانمندی هایی که در داخل کشور برای پیشرفت است، در خیلی از عرصه ها نیز بروز و ظهور داشته و کشور را به مدارج عالی جهانی رسانده است و این نشان از توانمندی های داخلی است. این ویژگی ها را باید به عنوان مهمترین شاخص های اجتماعی دانست که یک ملت باید پشتوانه داشته باشند تا بتوانند عزت خودشان را حفظ کنند و پیشرفت داشته باشند و در مقابل تهدیدات دشمن مقاومت کنند.

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دامت برکات نسبت به قشر دانشجو که فرهیخته و تحصیلکرده و جوان هستند، انتظار دارند که در این جهاد، قدم های بلندتری را بردارند. باید حضور دانشجویان و جوانان فرهیخته را در عرصه های مختلف نهادینه سازی کنیم و باید زمینه را در حوزه های مختلف که ممکن است دانشجویان بتوانند به صورت منسجم و یکپارچه حضور و نه به صورت انفرادی و متفرق پیدا کنند، ایجاد کنیم تا بتوانیم آینده درخشانی داشته باشیم.

مجتبی حیدری- دیار کارون
https://deyarkaroon.ir/vdcba0b85rhbg8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما