شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۷
کد مطلب : 16828
جالب است ۰
مديركل روابط عمومي بانك مهر اقتصاد ، توسعه و تبيين مفاهيم بانكداري اسلامي را نيازمند فرهنگ سازي در جامعه دانست و گفت: رسانه ها در اين خصوص مي توانند راهگشا باشند و بانكداري اسلامي و بدون ربا را در جامعه ترويج كنند.




 
به گزارش خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي ، ˈابراهيم صفرلكيˈ شنبه شب در نشست خبري با رسانه ها در نمايشگاه بانكداري الكترونيك ، بيمه و بورس كه در اهواز برگزار شده افزود: معتقديم رسانه ها بر اساس رسالتي كه برعهده دارند مي توانند مفاهيم بانكداري اسلامي را نهادينه و به مردم منتقل كنند ؛ 50درصد مقوله بانكداري اسلامي به بانك مي برمي گردد و نيمي ديگر بر عهده مشتري است.

وي در تبيين اين موضوع گفت: وقتي بانك بر اساس قرارداد في مابين به مشتري وام خريد خودرو مي دهد مشتري شرعاˈ نمي توانند از اين وام براي خريد مسكن استفاده كند اگر چنين كند بر اساس مفاهيم اسلامي اين ˈرباˈ خواهد بود.

مديركل روابط عمومي بانك مهر اقتصاد ، بانكداري اسلامي و بدون ربا را استراتژي بانك مهر اقتصاد عنوان كرد و گفت: اين بانك از معدود بانك هايي است كه پذيرفته است كه در حوزه بانكداري بدون ربا فعاليت اقتصادي داشته باشد و در اين خصوص بيش از 30هزار ساعت آموزش بانكداري اسلامي براي مديران بانكها و كاركنان آن برگزار كرده است.

وي با اشاره به اينكه سالانه بيش از هشت ميليون نفر از هموطنان از تسهيلات بانك مهر اقتصاد خدمات دريافت مي كنند افرود: تسهيلات پرداختي اين بانك در حوزه ساخت مسكن ، جهيزيه و پروژه هاي عمراني در دو بخش خرد و تجاري بوده است.

صفرلكي مشاركت در طرح هايي با سوددهي بالا را از اولويت هاي كاري اين بانك عنوان كرد و گفت: بانك مهر اقتصاد به عنوان وكيل مردم و سپرده گذاران مجاز به ورود به طرح هايي است كه بيشترين منفعت را داشته باشد و قطعا در طرح هايي كه بر اساس مطالعات كارشناسي سوددهي ناچيزي دارند ورود نمي كند.

مديركل روابط عمومي بانك مهر اقتصاد ، رعايت مولفه هاي اصلي قرض الحسنه را يكي از راهبردهاي اين بانك عنوان كرد و گفت: تنها بانكي هستيم كه 100درصد منابع جذب شده در حوزه قرص الحسنه را به صورت قرض الحسنه پرداخت مي كنيم.

وي در ادامه اين نشست خبري به ارتقا زيرساخت هاي بانكداري الكترونيك و IT در بانك مهر اقتصاد اشاره كرد و گفت: با توسعه بانكداري الكترونيك ، نياز ما براي توسعه فضاي فيزيكي و گسترش شعب به حداقل خود رسيده است.

صفرلكي از صدور كارت اعتباري 50و 100ميليون ريالي در آينده اي نزديك توسط اين بانك به منظور رفاه حال مشتريان و حمايت از توليد داخلي خبر داد.

مديركل روابط عمومي بانك مهر اقتصاد در ادامه تصريح كرد: بانك هاي استان مجوز دارند 100درصد تسهيلات جذب شده را در همان استان تزريق كنند و اين براي اجراي پروژه هاي استاني مي تواند نويد خوبي باشد.

صفرلكي گذري نيز به عملكرد مديريت شعب بانك مهر اقتصاد خوزستان زد و گفت: امسال شش هزار ميليارد ريال از منابع صرف اعطاي تسهيلات خرد و تجاري در ااستان شده كه نسبت به سال گذشته 35درصد افزايش نشان مي دهد.

به گفته وي امسال 20هزار نفر در استان از منابع اعطايي استفاده كرده اند.

https://deyarkaroon.ir/vdcevv8z.jh8pwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما