شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷
کد مطلب : 111994
جالب است ۰
نایب رییس دوم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: توسعه صادرات در خوزستان نیازمند بهبود زیرساخت های تجاری است که این امر جهش تولید و رشد اقتصادی استان را به دنبال دارد.
 ایرنا, صفدر پیرمرادی روز شنبه در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در زمینه شیلات، خرما و صنعت مرغداری توانمندی‌های خوبی در خوزستان داریم امیدواریم زمینه برای توسعه صادراتی فراهم و قیمت‌ها و تولید دستوری در استان حذف شود تا بتوانیم صادرات خوبی داشته باشیم.
وی به استقبال علاقمندان از این نمایشگاه اشاره و اظهار کرد: سال گذشته ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان برداشت شد که ۵۰۰ هزار تن برای بذر و مصارف کشاورزان نگهداری و یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن به دولت تحویل داده شد.
نایب رییس دوم اتاق بازرگانی اهواز گفت: اگر زمینه‌ها فراهم شود می‌توانیم تولید گندم در خوزستان را به سه میلیون تن برسانیم.
پیرمرادی تصریح کرد: نقطه قوت صادراتی خوزستان وجود ۲ مرز زمینی است که در نوع خود بی‌نظیر است؛ در صورتی که فعالیت این مرزها ۲۴ ساعته شود تا بار بازرگانان فاسد نشود که این امر کمک زیادی به توسعه صادرات خواهد بود، از دولت انتظار می‌رود زیرساخت‌ها را با تسهیل تجارت با عراق فراهم کند.
وی با بیان اینکه خوزستان می‌تواند صیفی‌جات و سبزیجات تولیدی را به کشورهای اوراسیا صادر کند گفت: نقش اتاق بازرگانی می‌تواند در توسعه صادرات تسهیلگری و ارائه مشاوره های کاربردی در حوزه اقتصادی به صادرکنندگان و تولیدکنندگان است.
توسعه زیرساخت‌های تجاری خوزستان جهش تولید و رشد اقتصادی استان را درپی دارد
پیرمرادی بر ضرورت انتقال صحیح ارز و ارزآوری در قبال صادرات تاکید و بیان کرد:باید شرایط به نحوی باشد که صادرکننده بتواند به تعهدات ارزی خود عمل کند.
نایب رییس دوم اتاق بازرگانی اهواز اظهار امیدواری کرد که با حمایت از تولید کننده و صادرکنندگان، ارز مورد نیاز کشور تامین خواهد شد.
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ از امروز تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی تهران دایر است.

 
https://deyarkaroon.ir/vdccosqs02bqso8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما