چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴
کد مطلب : 112329
جالب است ۰
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان جزئیات تولید و مصرف شبکه برق استان در فروردین ماه ۱۴۰۳ را تشریح کرد.
علی اسدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در ماه گذشته ۲ هزار و ۸۴۵ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که از این مقدار ۳۱.۸ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۶۶.۷ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۱.۵ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.
وی افزود: از یک هزار و ۸۹۸ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در فروردین ماه، ۶۰ درصد توسط بخش خصوصی (نیروگاه‌های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر) و ۴۰ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین، ماهشهر و دوکوهه) تولید و به شبکه تحویل شده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۲ هزار و ۶۹۸ گیگاوات ساعت ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته و پیک مصرف در فروردین ماه ۱۴۰۳ با مصرف ۵ هزار و ۳۷۵ مگاوات نسبت به پیک بار فروردین ماه سال قبل، ۱۱ درصد افزایش داشته است.
اسدی یادآور شد: ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با ۱۶ هزار و ۹۴ مگاوات است که از این میزان، ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و در بخش حرارتی هفت هزار و ۵۵۸ مگاوات است. ظرفیت بخشDG  (نیروگاه‌های تولید پراکنده شامل نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های آبی و خورشیدی) نیز ۳۴۲ مگاوات است.
https://deyarkaroon.ir/vdcf00dy1w6dyma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما