چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
کد مطلب : 112121
جالب است ۰
معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: عملیات احداث طرح دائم پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت شاهد در بهبهان با ظرفیت ۱۰۰ مگاولت آمپر به پایان رسید و برق‌دار شد.
 ایرنا، مهدی ابوعلی گله‌داری چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات احداث طرح دائم پست ۱۳۲.۳۳ کیلوولت شاهد بهبهان شامل تامین تجهیزات، عملیات ساختمانی، نصب و راه اندازی به ظرفیت ۱۰۰ مگا ولت آمپر که از طرح‌های حیاتی ابلاغی وزیر نیرو جهت گذر از پیک سال ۱۴۰۳ بود به بهره‌برداری رسید.
وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه چهار هزارو ۲۸ میلیارد ریال است گفت: بهره‌برداری از این طرح باعث افزایش ضریب اطمینان و بهبود پایداری شبکه برق در منطقه، ایجاد ظرفیت‌های جدید جهت برق‌رسانی به مشترکین و متقاضیان خانگی و عمومی، تعدیل بار ترانس‌ پست‌های برق مجاور و افزایش قدرت مانور بر روی شبکه خواهد شد.
معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: برای برق‌دار کردن پست شاهد و استفاده از ظرفیت این پست، ورود و خروج خطوط ۱۳۲ کیلو ولت "بهبهان اصلی ـ ارجان" و "بهمئی ـ شاهد" در پست شاهد نیز با ارزش سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.
 مهر ماه ۱۴۰۲ تاکنون با احتساب طول خط فوق در بخش انتقال و فوق توزیع، ۱۲ طرح پست با ‌ظرفیت ۶۹۵ مگاولت‌آمپر، توسعه ۲ بی ۱۳۲ کیلوولت، چهار طرح خط به طول ۱۲ کیلومتر مدار، سه طرح تعویض هادی خط با هادی پرظرفیت به طول ۳۰ کیلومتر مدار، یک طرح احداث فیبر نوری به طول ۶۰ کیلومتر و تعویض تعداد یک هزارو ۶۷۰ زنجیره مقره‌های کششی خطوط انتقال جمعا با ارزش سرمایه‌گذاری ۲۱.۹۳۹ میلیارد ریال در شبکه تحت نظارت این شرکت در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اجرایی و به بهره‌برداری رسیده است.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

 
https://deyarkaroon.ir/vdcf00dyyw6dyya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما