يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۹
کد مطلب : 5105
جالب است ۰
 انسانها بدون خواب تحريك پذير و ناكارآمد و مي شوند اما اينكه خواب چگونه ما را بهبود مي‌بخشد هنوز به طور كامل درك نشده است اما تحقيقات يك روانشناس آمريكايي نشان مي‌دهد كه وي پاسخي براي عملكرد مغز درحالي كه ما خواب هستيم يافته است.

به گزارش مهر، گيوليو تونوني روانشناس از دانشگاه ويسكوزين – مديسون نظريه اي را ارائه داده كه طي آن اظهار مي دارد هنگامي كه ما خواب هستيم مغز خود را به حالت اوليه باز مي گرداند و يا به اصطلاح خود را Reset مي كند و شرايطي را كه در طول روز ايجاد شده از بين مي برد، همين مسئله موجب مي شود كه صبح روز بعد وقتي از خواب بيدار مي شويم احساس طراوت كرده و آماده يادگيري و فرآيند ورود و خروج اطلاعات هستيم.

موج فعاليت مغز در طول خواب عميق قوي است، نشانه اي كه تونوني اعتقاد دارد مغز فشارهاي غيرضروري را از روي خود حذف مي كند.

به زبان ساده تر مغز زماني كه ما هستيم خود را به همان شكلي تميز مي كند كه رايانه خود را راه اندازي مجدد (Reboot) مي كند.

تحقيقات تونوني درباره خواب با استفاده از داوطلبان، موشها و شبيه سازي رايانه اي انجام شده و نخستين چشم اندازها را درباره هدف خواب فراهم كرده است.

وي طي مقاله اي درباره همين موضوع نوشته است: خواب بهايي است كه بايد بپردازيد تا مغز روز بعد عملكرد موثري داشته باشد.

فرضيه وي اين است كه خواب به مغز اجازه مي دهد تا پس از يك روز سخت فرصتي براي آسايش بدهد. مطالعات آزمايشگاهي وي نشان مي دهد كه مغز حيوانات برخي از بخشهاي خود را زماني كه در خواب فرو مي رود كاملا مي بندد به اين معنا كه يك عملكرد مهم فيزيكي براي مغز در اين زمان وجود دارد.

https://deyarkaroon.ir/vdcc.xqpa2bqspla82.html
تگ ها
نام شما
آدرس ايميل شما