سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۷
کد مطلب : 3280
جالب است ۰
سردار شاهوارپور: مقاومت نماد كنگره ملي شهداي خرمشهر است
فرمانده سپاه حضرت وليعصر (عج) گفت: مقاومت نماد بارز برگزاري كنگره ملي سرداران، اميران و شهداي خرمشهر در سوم خرداد ماه سال جاري در اين منطقه است.
 
حسن شاهوارپور امروز در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار فارس در آبادان در خصوص اهميت بزرگداشت و برگزاري كنگره ملي شهداي خرمشهر اظهار كرد: خرمشهر در تجاوز رژيم بعثي عراق به شدت آسيب ديد.

وي افزود: در طول سال‌هاي دفاع مقدس، ملت ما به ‌ويژه در استان خوزستان و شهرستان خرمشهر آسيب‌هاي زيادي را متحمل شدند.

فرمانده سپاه حضرت وليعصر (عج) در ادامه با بيان اينكه كشور ايران اسلامي در هشت سال جنگ تحميلي، شهداي والامقامي را براي جلوگيري از تجاوز دشمن تقديم اسلام كرد، گفت: ياد اين شهدا و گراميداشت آنها يكي از نكات بسيار مهمي است كه بايد همواره آن را مدنظر قرار داد.

وي همچنين با اشاره به اينكه حماسه‌هاي شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس را بايد به نسل جديد و جوان امروز معرفي كنيم، خاطرنشان كرد: مردم ما در طول ساليان دراز با ايثارگري در مقابل رژيم بعثي عراق ايستادند امروز وظيفه همه ما به‌ ويژه رسانه‌هاست كه اين رشادت‌ها و دلاورمردي‌ها را معرفي كنيم.

شاهوارپور بيان كرد: براي بزرگداشت اين ايثارگري‌ها كنگره عظيم سرداران و شهداي خرمشهر كه كنگره‌اي ملي است در سوم خرداد ماه سال جاري برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه اين كنگره سه روز برنامه را در خود گنجانده افزود: روز نخست اين كنگره با عنوان مقاومت زنان خرمشهر كه يكي از برجستگي‌هاي بارز جنگ تحميلي هم در پشت جبهه‌ها و هم در كنار مردان اين سرزمين و پا به پاي آنان بوده نامگذاري شده است.

فرمانده سپاه حضرت وليعصر (عج) اضافه كرد: روز دوم نيز به نام مقاومت خرمشهر نامگذاري شده كه در اين روز از راويان و كساني كه در صحنه جبهه‌ها حضور داشته‌اند از جمله سخنرانان برجسته كشوري دعوت مي‌شود.

وي ادامه داد: در اين زمينه اشعار متناسب با مقاومت خرمشهر در اين روز باشكوه قرائت و تجليل در شأني از مجاهد مرداني كه در روزهاي مقاومت در اين منطقه حضور داشته‌اند، صورت مي‌گيرد.

شاهوارپور با اشاره به نامگذاري سومين و آخرين روز اين كنگره عظيم اظهار كرد: روز سوم نيز با عنوان روز پيروزي و آزادسازي خرمشهر نام گرفته كه با حضور شخصيت‌هاي كشوري و استاني و مردم خرمشهر به پايان خواهد رسيد.

وي همچنين عنوان كرد: در كنار اجلاسيه، نمايشگاه مفصلي از اقدامات نرم‌افزاري و سخت‌افزاري در معرض ديد عموم قرار خواهد گرفت.

فرمانده سپاه حضرت وليعصر (عج) با اشاره به مدعوين و مهمانان اين كنگره ملي گفت: بخشي از مهمانان كشوري، بخشي فرماندهان آن دوران كه در مقاومت‌هاي آزادسازي خرمشهر مشاركت داشته، عده‌اي ديگر از رزمندگان دوران دفاع مقدس و بخش قابل توجهي از جمعيت متشكل از خانواده‌هاي شهدا و رزمندگان و مردم خرمشهر خواهد بود.
 
https://deyarkaroon.ir/vdce.v8xbjh8w79bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما