چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲
کد مطلب : 112325
جالب است ۰
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان بر لزوم تلاش مضاعف در امتحانات نهایی برای ارتقای رتبه علمی خوزستان تاکید کرد.
عبدالله حبیبی در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان خوزستان که امروز (۱۹ اردیبهشت‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یاد شهید مطهری را که معلمی در تزار انقلاب بود و توانست گفته‌هایش را عملیاتی کند، گرامی می‌داریم. شهید مطهری الگوی معلم امروز شد و در هر عصری پاخگوی شبهات است. امروز اگر با برخی چالش‌ها مواجه شویم به راحتی می‌توانیم از کتاب‌های این اندیمشند اسلامی بزرگ و شخصیت جهانی بهره ببریم.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به جایگاه معلم و برگزاری جشن روز معلم افزود: همه معلمان نمونه هستند و بی‌شک نمونه بودن شایسته همه معلمان است.
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرماید تقدیر از معلم نخبگی می‌آورد. وقتی معلم در جایگاه خود خوشحال باشد افراد توانمند و دانش‌آموزان قوی تربیت می‌کند و مدرسه جایگاه خود را به دست می‌آورد و در نتیجه در سرنوشت کشور تاثیرگذار خواهد بود.
وی بیان کرد: هر استانی شرایط خاص خود را دارد و خوزستان نیازمند حرکت جدی و میدانی در کف مدرسه است. بخش‌نامه‌ها باید تا کف مدرسه پیگیری شوند. به صرف آمار نمی‌توان شرایط خوزستان را تغییر داد و باید جهادی کار شود و افراد توانمند و با اقتدار و آموزشی و نه افرادی که بخواهند به ما تحمیل شوند، سکاندار آموزش و پرورش شوند و من نیز برای این کار آمده‌ام.
حبیبی گفت: باید جوانان با انگیزه که بتوانند امیدآفرینی ایجاد کنند پای کار بیایند. جوان انگیزه دارد اما کسی که اواخر سال‌های کاری را طی می‌کند می‌خواهد کجا برود.
وی افزود: امیدواریم با همت شما زنان و مردان و مدیران توانمند، جهادی و انقلابی جایگاه آموزش و پرورشی خود را به دست آورد و رتبه ما تغییر پیدا کند.
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: وزیر آموزش و پرورش معتقد است که باید سال تحصیلی را جلوتر ببریم و کارهایی مانند ثبت‌نام عقب نیفتند. خوزستان نیز باید در همه حوزه‌ها اول باشد. در همین زمینه، خوزستان در رویداد الف‌ تا رتبه نخست را کسب کرد.
وی با بیان اینکه توانمندسازی معلمان باید در اولویت قرار بگیرد، افزود: وقت چندانی تا آغاز امتحانات نهایی نداریم و از همه می‌خواهم همت مضاعف داشته باشند تا رتبه خوزستان تغییر کند. هیچ چیزی نمی‌تواند ما را نگه دارد الا کارنامه درخشان.
حبیبی با تاکید بر لزوم انجام صحیح هدایت‌های تحصیلی و افزایش هنرستان‌های جوار صنعت گفت: دولت به کتاب، مدرسه و معلم اهمیت داده و اولویت را کتاب و مدرسه قرار داده است. در حال رفتن به سمتی بودیم که نقش آموزشگاه‌ها و افرادی که معلم نبودند در حال پررنگ‌تر شدن از مدرسه بود اما با اقداماتی که انجام شده است، معلم جایگاه بهتری پیدا خواهد کرد و در آینده این مرز و بوم اثرگذار خواهد بود.

 
https://deyarkaroon.ir/vdcb55b8srhb8fp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما