سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷
کد مطلب : 112305
جالب است ۰
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای مهار سیلاب و پایدارسازی تامین آب آشامیدنی در بارش‌های بی‌سابقه اخیر گفت: بخش قابل توجهی از سیلاب اخیر از طریق سه نقطه ارتباطی دز و کرخه در منطقه غرب شبکه آبیاری دز تخلیه و مهار شد و این شبکه نقش موثری در کنترل سیلاب داشت.
به گزارش روابط عمومی ی شبکه آبیاری دز، محسن سعادت فر روز سه شنبه افزود: انتقال روان آب‌های ناشی از بارندگی حوضه دز به رودخانه کرخه به منظور کنترل سیلاب در پایین دست سد دز به عنوان اقدامی فوری عملیاتی شد.
وی با اشاره به آماده باش کامل شرکت بهره برداری شمال خوزستان در بارندگی‌های اخیر ادامه داد: بارش‌های سنگین و حجم زیاد روان آب بالا دست شهر آزادی اندیمشک موجب تخریب سیل بند کرخه شد که این سیل بند با اقدام فوری و جهادی ترمیم شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان بیان کرد: با توجه به حجم بسیار زیاد باران در بالادست سد دز و ورود حجم زیادی آب گل آلود به مخزن سد، به منظور پایدارسازی تامین آب آشامیدنی طرح غدیر، انتقال منبع تغذیه این طرح از دز به کرخه به سرعت در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: کاهش تدریجی آب از منبع تغذیه دز به منبع تغذیه کرخه با هماهنگی معاونت‌های شبکه‌های آبیاری و مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان صورت گرفت و با این اقدام جلوی کاهش کیفیت آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی خوزستان گرفته شد.
به گزارش ایرنا، طرح بزرگ آبرسانی غدیر ۱۰ سال پیش در خوزستان آغاز شد و به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی خاورمیانه اواسط شهریور ماه ۱۴۰۱ با حضور آیت الله ابراهیم رییسی رییس جمهور در خوزستان به بهره‌برداری رسید.
با اجرای طرح آبرسانی غدیر، آب ۲۶ شهر از جمله اهواز، آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان و یک هزار و ۶۰۰ روستای خوزستان، به لحاظ کمی ۱۰۰ درصدی و به لحاظ کیفی ۵۰ درصد تامین می‌شود.
با افتتاح این طرح آب رودخانه دز که آبی بسیار با کیفیت است به شبکه آبرسانی غرب خوزستان تزریق شد.
بارندگی شدید و بی سابقه روزهای اخیر باران در شمال خوزستان باعث سرریز شدن سد دز و تکمیل ظرفیت مخزن این سد شد.

 
https://deyarkaroon.ir/vdcjy8eviuqevtz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما