سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
کد مطلب : 112281
جالب است ۰
رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با تلاش دادگستری، شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف و ستاد صبر دزفول، اولیای دم لرستانی از قصاص قاتل فرزند خود پس از ۲۳ سال صرف نظر کردند و زندگی دوباره به او بخشیدند.
حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی امروز (۱۸ اردیبهشت‌ماه) اظهار کرد: با توجه به وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف، مدتی پیش پرونده قتلی که ۲۳ سال پیش در دزفول رخ داده بود و منجر به ایجاد اختلافات شدید و نزاع بین دو طایفه ساکن استان لرستان شده و آرامش منطقه را سلب کرده بود، بررسی شد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: با ابراز ندامت و پشیمانی قاتل از بزه خود و همچنین درخواست مکرر خانواده قاتل از شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول برای وساطت به منظور حل و فصل موضوع، با موافقت رئیس دادگستری این شهرستان، اعضای این شعبه به خرم آباد عازم و با هماهنگی صورت گرفته، چندین جلسه با بزرگان و ریش سفیدان اولیای دم برای اخذ رضایت برگزار و اقدامات اولیه انجام شد.
وی افزود: این اقدامات و تلاش‌ها پس از مدتی نتیجه داد و اولیاء دم پس از ۲۳ سال از قاتل فرزند خود گذشت کردند و زندگی دوباره به او بخشیدند و این پرونده به صلح و سازش منتهی شد.
رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با تقدیر از خانواده مقتول به دلیل رضایت و بخشیدن قاتل و پیگیری دادگستری دزفول و شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف و ستاد صبر این شهرستان در حل و فصل این پرونده، گفت: شورای حل اختلاف ظرفیتی بی‌نظیر در تحقق سند تحول و تعالی قضایی است. این شورا یکی از دستاوردهای ارزشمند و اثرگذار انقلاب اسلامی در رفع خصومت‌ها و دعاوی بین مردم است و همواره در جامعه موفقیت‌های روزافزون دارد و جایگاه آن نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده است.

 
https://deyarkaroon.ir/vdcc4iqss2bqsi8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما