سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : 112272
جالب است ۰
رییس مرکز بهداشت دزفول گفت: ۹ مرکز خدمات جامع سلامت دزفول خدمات دندانپزشکی را به گروه‌های هدف به صورت رایگان و به سایر گروه‌های هدف با تعرفه دولتی ارائه می‌کkند. 
محمدعلی شفیعی نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دانش اموزان و مادران باردار را از جمله گروه‌های هدف دانست و بیان کرد: مراکز خدمات جامع سلامت شمس آباد، صفی آباد، میانرود، سیاه منصور، خیبر، سردشت و باغچه بان خدمات دندانپزشکی را به گروه‌های هدف به صورت رایگان و به سایر گروه‌ها با تعرفه دولتی ارائه می‌کنند.
وی ادامه داد: مرکز خدمات جامع سلامت شماره یک (خیابان اقبال لاهوری بین آفرینش و هجرت) و مرکز جامع سلامت شماره ۲ (بلوار ولی عصر، میدان بهاران، نبش بهاران ۲) در شهر دزفول تمام خدمات دندانپزشکی را با تعرفه دولتی به مراجعین ارائه می‌کنند.
رییس مرکز بهداشت دزفول گفت: بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری‌های غیر واگیر شناخته می‌شوند و بر اساس مطالعات علمی، تاثیر مستقیمی میان بیماری‌های دهان و دندان و دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های تنفسی وجود دارد.
وی افزود: مشکل دهان و دندان در زنان باردار می‌تواند بر سلامت جنین تاثیر سوء داشته باشد به همین دلیل مادران باردار از جمله گروه‌های هدف اصلی مراکز خدمات جامع سلامت است.
شفیعی نیا با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان بیان کرد: پویش ملی سلامت دهان و دندان از ۱۷ لغایت ۱۹ اردیبهشت ماه با هدف افزایش آگاهی عمومی جامعه در زمینه سلامت دهان و دندان آغاز و مداخله‌های متعددی همچون آموزش به گروه‌های هدف و ارایه خدمات سلامت دهان و دندان در مناطق کم برخوردار اجرا می‌شود.
رییس مرکز بهداشت دزفول ادامه داد: کلینیک دندانپزشکی مرکز خدمات جامع سلامت حمزه سردشت نیز به زودی راه اندازی می‌شود.
به گزارش ایرنا، افزون بر ۶۴ هزار خدمت دهان و دندان سال ۱۴۰۲ توسط تیم‌های سلامت و دندانپزشکان دزفول ارایه شد.
خدمات ارایه شده دهان و دندان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در شهرهای ذیل دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۲۳ درصد رشد داشت.
https://deyarkaroon.ir/vdccmiqsi2bqsi8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما