دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
کد مطلب : 112067
جالب است ۰

 مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بندر خرمشهر آمادگی کامل برای برقراری خط مسافری دریایی از خرمشهر به بصره و برعکس را در سریعترین زمان ممکن دارد.
 ایرنا: علی عسکری روز دوشنبه در نشست راه‌اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره در بندر خرمشهر اظهار کرد: بندر خرمشهر یکی از بنادر یازده‌گانه ایران با ۲۳۰ هکتار و به عنوان سومین بندر صادراتی غیر نفتی کشور به شمار می‌رود که عمده صادرات آن نیز به کشور عراق و به صورت چند منظوره مشغول فعالیت است.
وی افزود: بندر خرمشهر دارای یک ترمینال مسافری دریایی به نام خلیج فارس با ۶ هزار متر مربع مساحت و ۲ پست اسکله است که روزانه می‌تواند به ۲ هزار و ۵۰۰ مسافر خدمات‌دهی کند.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با تاکید بر اینکه خط دریایی خرمشهر به کویت فعال است گفت: بندر خرمشهر آمادگی کامل برای برقراری خط مسافری دریایی از خرمشهر به بصره و برعکس را در سریعترین زمان ممکن دارد.
عسکری خاطرنشان کرد: وجود نظام تعرفه‌ای مناسب، جذاب و شفاف برای بازاریابی و ترغیب تردد مسافران از طریق تردد دریا با اعطای تخفیف ۹۰ درصدی در هزینه حقوق و عوارض شناورهای مسافری ایرانی و خارجی از امکانات قابل توجه موجود در بندر خرمشهر است.
وی ادامه داد: بندر خرمشهر در عرصه‌های ایمنی و حفاظت ناوگان، تجسس دریایی، یدک‌کشی، مقابله با آلودگی دریایی، حضور در مواقع اضطرار برای جست‌وجو و نجات، پشتیبانی از حوادث، ارائه خدمات پزشکی به مسافران به صورت آنلاین و دیگر موارد موردنیاز توانایی همکاری و همراهی با طرف عراقی را دارد.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: راه‌اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره مشکلی ندارد و با هماهنگی قابل اجرا است.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد جذابیت مهمترین مقوله برای رغبت و استقبال مسافران از خط دریایی خرمشهر به بصره است که ما یک بسته پیشنهادی را در این زمینه تدوین کرده و به منظور هماهنگی و تعامل کامل، در اختیار طرف عراقی خواهیم داد تا تردد دریایی از خرمشهر به عراق و برعکس با رونق همراه باشد.
عسکری بیان کرد: امیدوارم با توجه به اهتمام و عزم جدی مدیران ارشد ۲ کشور ایران و عراق در نشست هفته گذشته و تاکید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره و برعکس به صورت آزمایشی در کوتاه‌ترین زمان ممکن راه‌اندازی شود تا با شناسایی مشکلات و چالش‌ها، مقدمات برای تردد گسترده زائران در ایام اربعین حسینی فراهم شود.
روزانه بیش از ۱۵ هزار نفر از طریق مرز بین‌المللی شلمچه عازم کشور عراق می‌شوند
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره گفت: در روزهای معمولی روزانه بیش از ۱۵ هزار نفر و در روزهای خاص و مناسبتی روزانه بیش از ۲۲ هزار نفر را می‌توان با تدابیر اندیشیده شده میان سازمان حمل و نقل دریایی عراق و اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، بسیاری از آنها را با ایجاد جذابیت و تسهیلات به سوی سفر و تردد دریایی سوق داد.
علی عابدی اظهار کرد: برقراری خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره اقدام شرافتمندانه در راستای خدمت به زائران عتبات است.
وی افزود:جمهوری اسلامی ایران برای برقراری خط مسافری دریایی میان خرمشهر به بصره و آبادان به الواصلیه و برعکس مصمم و جدی است.
عابدی عنوان کرد: خوشبختانه تمام امکانات و زیرساخت‌های لازم برای برقراری خط مسافری دریایی از بندر خرمشهر به بصره مهیا است و امیدواریم در سریعترین زمان ممکن این هدف عملیاتی شود.
وی گفت: شهر خرمشهر در ایام اربعین حسینی میزبان خیل عظیم زائران است که از طریق مرز شلمچه و به صورت زمینی عازم عتبات عالیات می‌شوند و با راه‌اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره از طریق بندر خرمشهر می‌توان در بعد دیگر به زائران حضرت سیدالشهدا(ع) خدمت کرد.
سرکنسولگر جمهوری اسلامی ایران در بصره گفت: بندر خرمشهر از بنادر مهم و مجهز به امکانات و زیرساخت‌های روز و چند منظوره است که امیدوارم با هماهنگی‌های صورت گرفته، شاهد ارتباط بیش از پیش این بندر با بنادر کشور عراق باشیم.
پایانه مسافری خلیج فارس بندر خرمشهر با مساحت ۶هزار مترمربع بزرگ ترین پایانه مسافری استاندارد در حوزه خلیج فارس است که با یکصد متر اسکله، ظرفیت جابجایی روزانه ۱۲۰۰ مسافر را دارد.

 
https://deyarkaroon.ir/vdcepw8zfjh8z7i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما