دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
کد مطلب : 112062
جالب است ۰
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: آیین نکوداشت حضرت آیت الله موسوی جزایری با بیش از نیم قرن مجاهدت با حضور مسئولان کشوری و لشکری در اهواز برگزار می‌شود.
 ایرنا حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ روز دوشنبه در نشست خبری با عنوان تشریح برنامه های آیین نکوداشت فقیه مجاهد حضرت آیت الله موسوی جزایری اظهار کرد: این آیین همزمان با روز معلم و در راستای تکریم استاد، ۱۲ اردیبهشت ماه (روز شهادت شهید مرتضی مطهری) برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه برگزاری این آیین به پیشنهاد نماینده ولی فقیه در خوزستان است، افزود: از ابتدای حضور حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد در خوزستان، برگزاری مجلس تکریم آیت‌الله جزایری و کنگره گرامیداشت وی مدنظر بود که برخی مسائل باعث به عقب افتادن این مراسم شد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: در این مراسم طلاب، روحانیون، اساتید حوزه و دانشگاه، معلمان، عشایر، پاسداران، پیشکسوتان دفاع مقدس، اعضای خبرگان رهبری و شاگردان آیت الله موسوی جزایری حضور دارند.
وی ادامه داد: آیت الله جزایری بیش از ۵۰ سال از عمر خود را وقف دین و انقلاب کرده و برای این استان زحمات بسیاری کشیده است لذا قدردانی از زحمات وی، قدردانی از انقلاب، دین و اسلام است.
حجت الاسلام اخوان صباغ اظهارکرد: بی شک آیت الله موسوی جزایری پدر معنوی استان بوده و برگزاری یک آئین نکوداشت نمی‌تواند به همه عرصه‌ها و جوانب فعالیت وی در سالیان اخیر بپردازد اما با این وجود فعالیت‌های حوزوی، دانشگاهی، رسانه‌ای، فرهنگی، تربیتی و تربیت نیروهای مؤمن و اساتید فاضل حوزه علمیه مدنظر است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: آیت الله جزایری یک انسان بزرگوار و وارسته است و خود را نسبت به دین، انقلاب و ارزش‌های دینی مسئول می‌داند لذا قدردانی از زحمات این عالم لازم است.
وی با اشاره به حضور برخی از مسئولان کشوری و لشکری و افرادی از استان بصره عراق در مراسم افزود: افراد بسیاری، مشتاق حضور در این مراسم بودند که به دلیل ظرفیت مکان برگزاری مراسم حضور آنها مقدور نیست.
حجت الاسلام اخوان صباغ گفت: در کنار این مراسم، نمایشگاه زندگینامه و صحبت‌های بزرگان کشوری و جهانی در خصوص آیت الله جزایری برپا خواهد شد همچنین ۱۱ جلد کتاب از آثار علمی آیت الله جزایری رونمایی می شود.
وی افزود: در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین تقوی، محسن رضایی، آیت الله اراکی و همچنین حاج صادق آهنگران نیز حضور دارند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کرد: همچنین روز پنجشنبه (یک روز بعد از آیین نکوداشت) آیینی با حضور ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از سران عشایر و طوایف مختلف عرب، لر، بختیاری و بهمئی برگزار خواهد شد.
وی به تشکیل دبیرخانه دائمی در راستای شناخت و معرفی بیشتر حضرت آیت الله موسوی جزایری به جامعه بین‌المللی اشاره کرد و افزود: همچنین به زودی کمیته رسانه و فضای مجازی تشکیل و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
حجت الاسلام اخوان تجلیل از چهره‌های علمی، دینی و فرهنگی استان را جزو دستور کارهای دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان دانست و گفت: به زودی مراسم تکریم شیخ اعظم انصاری به عنوان یکی از علمای شاخص خوزستان برگزار خواهد شد.
https://deyarkaroon.ir/vdcjm8ev8uqevyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما