يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۴
کد مطلب : 112045
رئیس سازمان شیلات ایران :

رشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان

جالب است ۱
رشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان
در دومین روز برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو 2024، وزیر کشور و معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و تعدادی از هیات های تجاری کشورهای همسایه با حضور در غرفه استانداری خوزستان از مهمترین دستاوردها و توانمندی های صادراتی این استان در زمینه زنجیره تولید ماهیان گرمابی و خرما بازدید کردند.  

به گزارش پایگاه خبری دیار کارون، سید حسین حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با حضور در غرفه استانداري استان خوزستان، اين استان را يكي از قطب هاي شيلاتي كشور دانست و افزود: نقش شركت هاي دانش بنيان در راستاي برنامه هاي محوري شيلات و تاكيد بر اقتصاد دريامحور بسيار موثر است.

رئيس سازمان شيلات ایران ضمن اشاره به وجود استعدادهای فراوان در استان خوزستان در راستای توسعه تولید آبزیان  سرانه مصرف ماهي در خوزستان را نزديك به متوسط جهاني اعلام کرد و گفت: صادرات آبزيان در سال گذشته در اين استان با ۶۲ درصد رشد ۴۷ هزار تن برآورد شد كه با استفاده از دانش شركت هاي دانش بنيان و ظرفيت هاي جديد شيلاتي امكان افزايش آن وجود دارد.

گفتنی است، ششمین دوره از نمایشگاه اکسپو، هشتم اردیبهشت ماه امسال در نمایشگاه دائمی بین المللی تهران آغاز به کار کرد و تا دوازدهم این ماه دایر است.

غرفه استانداری خوزستان نیز با تاکید بر معرفی ۲ زنجیره ارزش راهبردی ماهیان گرمابی و خرما در این نمایشگاه دایر است.
https://deyarkaroon.ir/vdcayun6m49n6w1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما