يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
کد مطلب : 112032
جالب است ۰
فرماندار شوش گفت: این شهرستان از جمله محورهای اصلی تردد زائران اربعین است و ارتقای خدمات به زائران اربعین در این شهرستان نیازمند تخصیص اعتبارات استانی و ملی است.
 مهر، محسن حویزه پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: یکی از گلایه مندی‌های شوش در سال گذشته، تخصیص نیافتن اعتبار لازم برای ارائه خدمات بهتر به زوار اربعین بود.
وی شوش را شاهراه حرکتی زائران اربعین برای دسترسی به مرزهای خوزستان دانست و ادامه داد: شوش محور ترانزیتی اصلی عبور زائران حسینی است و در ایام اربعین صدها هزار زائر از محورهای شوش تردد و از زیرساخت‌های آن بهره مند می‌شوند که تخصیص اعتبار خاص به این شهرستان مورد انتظار است.
فرماندار شوش با تاکید بر بسیج تمام ظرفیت‌های شوش برای ارتقای خدمت رسانی به زائران اربعین افزود: کمیته‌های مختلف ستاد اربعین شوش مأموریت دارند نسبت به احصای کمبودها و رفع نیازهای موجود در ایام اربعین از امروز برنامه‌ریزی و مسائل را در استان پیگیری کنند.
وی اظهار کرد: برخی شهرستان‌های اطراف که در مسیر ترانزیتی اربعین نبودند سال گذشته با پیگیری‌هایی که انجام دادند موفق به اخذ اعتبارات خوبی برای بهبود زیرساخت‌های خود شدند که پیگیری برای تخصیص این اعتبارات به شوش در دستور کار است.
حویزه با تاکید بر لزوم بهبود زیرساخت‌ها و ایمن سازی محورهای اصلی عبور زائران در شهرستان شوش ادامه داد: تجهیز اورژانس جاده‌ای، بازسازی اساسی کارخانه یخ شوش، احداث و آماده سازی سرویس‌های بهداشتی و حمام ثابت و سیار، ورود و انبار کالاهای اساسی مورد نیاز، جانمایی موکب‌ها و همچنین احداث ایستگاه موکب در ورودی شهر شوش از جمله کارهایی است که باید به سرعت در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.
وی با اشاره به تعیین شوش به عنوان معین مرز چذابه گفت: سال گذشته ضمن ارائه خدمات مناسب به زائران توسط موکب‌های شوش مستقر در مرز نیز تأمین آب شرب مرز به عهده شوش بود که این امر مهم به خوبی انجام شد که باید این اقدام‌ها امسال ارتقا یابد.
فرماندار شوش ادامه داد: شوش علاوه بر اینکه محور اصلی تردد زائران اربعین در خوزستان است، در روزهای منتهی به اربعین خواستگاه خیل عظیم جاماندگان اربعین از سراسر استان در حرم دانیال نبی (ع) است که باید همزمان استقرار موکب‌ها در شهر و مسیرهای منتهی به این حرم شریف و ارتقای زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی زائران مورد توجه باشد.
وی افزود: حرم حضرت دانیال نبی (ع) به صورت سنتی همه ساله در روز اربعین میزبان بیش از ۲۵۰ هزار زائر است که خود را از شهرهای اطراف به شوش می‌رسانند؛ لذا ارائه خدمات به این زائران نیاز به برنامه‌ریزی مناسب است.
حویزه، شوش را پایتخت موکب‌های خوزستان دانست و ادامه داد: موکب‌های شوش علاوه بر استقرار در سطح شهر به ویژه مسیرهای منتهی به حرم دانیال نبی (ع) و محورهای اصلی ترانزیتی عبوری زائران، در مرز چذابه مستقر هستند که این نشان از ظرفیت‌های بالای شوش در خدمت رسانی به زائران اربعین است.
وی خبر داد: علاوه بر محور اصلی ترانزیتی نیز بخشی از زائران از مسیر فتح‌المبین برای حرکت به سمت چذابه اقدام می‌کنند که ترمیم آسفالت و ایمن سازی این محور نیاز در حال پیگیری است.

 
https://deyarkaroon.ir/vdcgwx9qxak9qz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما