پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶
کد مطلب : 111939
جالب است ۰
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر اهمیت گردشگری مقاومت در برنامه هفتم توسعه گفت: با برنامه‌ریزی این وزارتخانه در همکاری سایر دستگاه‌ها موضوع تولید محتوا و روایت‌ افتخارآفرینان دفاع مقدس در حوزه گردشگری مقاومت پیگیری می‌شود.
 ایرنا علی‌اصغر شالبافیان روز چهارشنبه در ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان درسالن فجر سپاه بیان کرد: در این نشست از ظرفیت‌های گردشگری مقاومت استان خوزستان و راهکارهای تولید محصولات گردشگری مقاومت، شبکه سازی بین ذینفعان و پیگیری راهکارهایی که برای این موضوع با مقامات استان مدنظر است مورد بررسی قرار می گیرد.
به گفته وی مباحثی از قبیل تبیین مفهومی گردشگری مقاومت، ادبیات ناظر بر آن و شبکه سازی در این حوزه سبب شد تا نشست‌هایی تخصصی در حوزه گردشگری مقاومت در استان‌های بوشهر،قم، گیلان،خراسان رضوی ،دفتر معاونت گردشگری و اهواز برگزار شود.
وی افزود: در گردشگری مقاومت باید تولید محتوا صورت گیرد وعلاوه بر تبیین آن مصداق‌های گردشگری مقاومت انتخاب و با بهترین شیوه در گردشگری بیان شود.
معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: وزارت میراث فرهنگی مکلف است با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و وزارت ارشاد تا پایان برنامه توسعه حداقل ۱۵۰ نقطه مرتبط با انقلاب اسلامی مانند زادگاه قهرمانان، بزرگان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و میدان‌های بزرگ حماسه آفرینی آن ها، همچنین اماکن مرتبط با حوادث تاریخ انقلاب اسلامی را در فهرست آثار ملی ثبت کند.
وی افزود: این موضوع بالقوه تولید محصولات گردشگری جدید را فراهم می آورد و از این نظر وظایف ما سنگین تر می شود زیرا این موضوع را باید نظام‌مند کنیم.
به گزارش ایرنا ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان با حضور شهرهای عضو گردشگری مقاومت با موضوع دفاع مقدس و برخی فعالان گردشگری و مسئولان در اهواز برگزار شد.

 
https://deyarkaroon.ir/vdcbf8b89rhb89p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما