سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹
کد مطلب : 108497
جالب است ۰
مسئول زنان بسیج کشور با اشاره به منزلت و جایگاه ویژه زن در خانواده و جامعه گفت: مادران و همسران شهدا الگوهای متعالی برای انسانی زیستن هستند.
مسئول بسیج زنان کشور: مادران و همسران شهدا الگوهای متعالی برای انسانی زیستن هستند
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مینا بیابانی  در یادواره 1654 بانوی شهید خوزستان که امروز در مجتمع فجر اهواز برگزار شد، با ابراز اینکه بهترین نگاه به شأن زن، نگاه اسلام و اهل‌بیت(ع) است، گفت: مادران و‌ همسران شهدا، الگوهای متعالی برای انسانی زیستن هستند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری نسبت به جایگاه زن گفت: رهبر انقلاب سه منظر را نسبت به جایگاه زن بیان کرده‌اند که  این سه منظرمهم‌ترین شکل نقش‌آفرینی زنان است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور راجع به اولین منظر که زن را عنصر تکامل‌دهنده جامعه و بشر می‌داند، گفت: رهبر انقلاب اسلامی معتقد است در طریق رشد و رسیدن به کمالات معنوی تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد‌.

بیابانی افزود: نمونه این زنان در قرآن هست، مثل آسیه همسر فرعون که خداوند او را نمونه‌ای برای زنان و مردان می‌داند.

وی گفت: طبق بیانات رهبر انقلاب، زنان نیمی از پیکره جامعه هستند‌ که در عرصه نقش‌آفرینی، حساس‌تر، ظریف‌تر، ماندگارتر و مؤثرتر هستند.

مسئول بسیج زنان کشور اضافه کرد: در منظر دیگر درخصوص نقش‌آفرینی زنان از نگاه مقام معظم رهبری، زن به‌عنوان عنصری در همراهی جامعه است و این یعنی نقشی که می‌تواند در عرصه‌های اجتماعی، علمی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... ایفا کند.

وی در ادامه شرط نقش‌آفرینی زن در جامعه را از نگاه رهبر انقلاب، حفظ عفت و حیا و حجاب و وقار زنانه عنوان کرد.

مسئول بسیج زنان کشور با بیان اینکه "ما برای حضور اجتماعی زنان قوانین مادی و معنوی داریم‌"، گفت: مقررات مادی در حمایت از زنان شامل بیمه، نظام دستمزد، مرخصی در زمان فرزندآوری و ساعت کاری است‌؛ این مقررات در کشور ما و بسیاری از کشورهای دنیا مورد توجه است. بخش دیگر، قوانین معنوی است که ناظر به بعد معنوی زنان و انجام وظیفه خاص آنان است.

بیابانی با تصریح به اینکه مقررات معنوی در تمدن غرب، اساساً مورد توجه نیست، گفت: مهم‌ترین جنبه برای حمایت و حفظ شأن زنان، همین مقررات معنوی است.

بیابانی درباره منظر سوم در نقش‌آفرینی زن از نگاه رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: حضور او به‌عنوان عنصری در صورت و سیرت مادری است، به این صورت که زن در عالم هستی برای مادری آفریده شده است؛ یعنی نقش اصلی زن، مادری و تربیت انسان‌های والاست، مثل نقشی که مادران شهدا ایفا کردند.

وی تأکید کرد: هر کس این نقش را از زن بگیرد، ظلم بزرگی به او و انسان کرده است، کسانی که به این نقش بی‌توجه هستند خیانت بزرگی به خانواده کرده‌اند.
https://deyarkaroon.ir/vdcgy79quak9zt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما