شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۸
کد مطلب : 44259
جالب است ۰
به گزارش دياركارون، زالوها انواع مختلفي دارند، زالو از نرم تنان آبي است و در شاليزارها و مرداب ها زندگي مي كنند؛ بر اساس اعتقاد فعالان عرصه طب سنتي زالو درماني 90 درصد بيماري ها را درمان مي كند.

بعضي از زالوها خطرناك و سمي و برخي نيز مفيد و درمانگر هستند؛ در مورد زالودرماني حكما، علما و پيامبران توصيه هاي مؤكد بسياري داشته و ابن سينا در كتاب قانون خود به انواع زالو اشاره كرده است.خاصيت اساسي زالودرماني در بزاق دهانش است كه يك ماده بسيار مفيد به نام هيرودين است كه باعث باز شدن گرفتگي رگ ها و افزايش خون رساني به مغز و معدن مي شود.زالودرماني يك روش پاكسازي در طب سنتي هست كه بسيار توصيه شده و در حال حاضر در بعضي از كشورهاي غربي در حال استفاده است.زالودرماني براي بيماري سرطان ريه بسيار مناسب است و آزمايشات بسياري از زالودرماني بين حيوانان صورت گرفته و جواب داده است.

خواص زالو/ از زالودرماني تا فوايد بسيار آن

بنا به اعلام برخي از پزشكان متخصص بيماري هاي پوستي ـ جوش، صدمات (خون مردگي و ورم)، جراحي پلاستيك و پيوند اعضاء، بيماري هاي دستگاه حركتي، آرتروز، رماتيسم مفصلي، بيماري هاي چشمي، تورم چشم ها، آبسه ها، آرتريت روماتوئيد، كمردرد، بيماري هاي گوش، بيماري هاي قلبي عروقي ـ تنگي عروق، اختلال گردش خون و اسپاسم و دردهاي عضلاني از جمله بيماري هاي قابل درمان با زالو هستند.

معروف ترين ماده مترشحه از زالو هيرودين است. آب دهان زالو (بزاق) حاوي بيش از 100 نوع ماده حياتي مفيد است كه باعث درمان بيماري هاي مختلفي مي شود.تاريخچه زالودرماني به قبل از ميلاد مسيح برمي گردد، سوره علق براي زالو نازل شده و در جنگ جهاني دوم كشور فرانسه از ۱۸ميليون عدد زالو استفاده شده است.كشور آمريكا در نيويورك بزرگترين مركز زالودرماني را در سال ۲۰۰۴ با تأييديهfda آمريكا (بزرگترين مركز غذا و دارو) استارت زده و كشورهاي اروپا و در رأس آنها انگلستان، آلمان، فرانسه، هلند و فلسطين اشغالي به صورت حرفه اي مشغول به فعاليت هستند.

ناصرنجفي استاد،دانشگاه تهران درگفتگو با خبرنگار دياركارون اظهارمي كند: زمان نگهداري زالو در طبيعت ۱۰ سال و در فضاهاي ديگر پنج سال است؛ زالو خودش بعد از مكيدن جدا مي شود و اين كار زمان مشخصي ندارد.

نجفي با اشاره به اينكه هر زالو با يك بار مكيدن خون تا چهار سال با اكسيژن رساني مناسب زنده مي ماند، افزود: هزينه زالودرماني در مناطق مختلف تفاوت دارد، مثلا از پائين شهر تا بالا شهر از ۱۵ هزار تومان تا ۷۵ هزار تومان تومان و در هر عدد متغير است.

ناصرنجفي تصريح مي كند: زالو با تزريق هپارين و هيرودين در بدن انسان لخته هاي خوني را آزاد و بيرون مي كشد، يعني خونخوار كثيف است؛ در واقع كار آسپرين و وارفارين را در بدن بدون عوارض انجام مي دهد.

دكترناصرنجفي خبر مي دهد: كشورهاي آمريكا، روسيه، فرانسه، آلمان، تايلند، هندوستان، چين، مالزي، انگلستان، هلند، تركيه، آذربايجان، ارمنستان، گرجستان، بلژيك و اسرائيل از زالودرماني استفاده مي كنند. زالو براي كساني كه كم خوني دارند، مفيد نيست و البته در تعداد كم مشكلي پيش نمياد ولي در تعداد بالا مشكل ساز خواهد بود.

ربيعي يكي ازفعالان پرورش دهنده زالودرماني افزود :با اشاره به اينكه زالودرماني براي افراد مبتلا به تالاسمي كم خوني هموفيلي مضر است، ادامه مي دهد: وقتي لخته هاي خون از بدن خارج شود انسان انگار تازه از مادر متولد شده و هيچ گونه بيماري به سراغ وي نمي آيد.

ربيعي يادآور مي شود: زالو براي كساني كه سكته مي كنند در دو ساعت اول كاملا سكته را درمان مي كند، حتي مرده زالو خشك كرده را روغن گيري و براي پروتز و بوتاكس استفاده مي كنند، يعني مرده و زنده اين موجود پربركت و اثر ماندگاري در سالينان دراز دارد.

ربيعي بيان مي كند: پيشنهاد مي شود كه افراد قبل و بعد از زالودرماني از خوراكي هاي گرمي جات مثل آب انار، آب عسل، گردو، شيره انگور و امثال اين ها استفاده كند.

وي مي افزايد: قبل از زالودرماني حتما بايد دوش گرفته شود و هيچ عطري زده نشود چون زالو به بو حساس است. همچنين بعد از ۴۸ ساعت از زالودرماني بايد آب به جاي زالوها زده شود چون عفونت مي كند.زماني كه زالو را روي بدن انسان مي گذارند ۱۲۰ نمونه آنزيم از طرف بزاقش وارد بدن انسان مي شود .

نجفي مي افزايد: از معروف ترين آثار هيرودين اين است كه تمام خون لخت شده در مويرگ ها و رگ هاي بدن انسان را روان و از طريق همان زالو بيرون كشيده مي شود.

دكترناصرنجفي ،با اشاره به اينكه ۹۰ درصد بيماري ها با زالو قابل درمان است، مي گويد: در يكي از كتاب هاي بوعلي سينا ۲۵ صفحه آن در مورد زالو نوشته و ابوعلي سينا زالو را درمانگر و جراح كوچك معرفي كرده است.

پرورش دهنده زالودرماني، بيان مي كند: خودم زالو درماني را خيلي تجربه و درمان هاي عجيبي را از آن گرفتم كه به اتفاق استادمان بيماراني كه پزشكي نوين آنها را جواب كرده بود، درمان و خوشبختانه سرحال هستند.

ربيعي ،در خصوص روش هاي زالو درماني عنوان مي كند: زالو براي بيماري چشم روي شقيقه ها، براي ميگرن روي پيشاني، براي سكته مغزي پشت گوش و براي كم شنوايي پشت لاله گوش قرار مي گيرد.

به گزارش دياركارون، اين تحقيقات نشان داده كه زالودرماني از روش هاي نوين پزشكي هم قوي تر باشد و قبل از اينكه قصد درمان زالودرماني را داشته باشند حتما با متخصص و پزشك زالودرماني مشورت كنيد و با شرايط خود درماني را ادامه دهند.

گزارش_شيرين سالمي

https://deyarkaroon.ir/vdcdnx0o.yt0ok6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما