رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه سهم خوزستان در تصادفات در سطح کشور، بسیار نگرانکننده است، گفت: با توجه به اینکه اغلب جادههای خوزستان دو طرفه هستند و با بارندگی لغزنده میشوند؛ بستر حادثه، بیشتر و در بیمبالاتیها فراتر از حد تصور راننده، منجر به حادثه میشود.
سرهنگ سعید رحیمی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه از مهرماه، شاهد سیر صعودی حوادث ترافیکی در خوزستان هستیم. این روزها رفتارهای کابران ترافیکی و بیمبالاتی در رانندگی بسیار شدت پیدا کرده است و رانندگان به ویژه قشر جوان به مقررات راهنمایی و رانندگی توجه نمی کنند که حاصل این مساله، حوادث رانندگی در نوع فوتی است و متوفیان زیادی در این مدت داشتهایم.
وی با اشاره به وضعیت خوزستان از نظر تصادفات بیان کرد: خوزستان پنجمین استان پرحادثه کشور است. در شش ماهه نخست امسال وضعیت خوزستان از این نظر بسیار بهتر شده بود و رشد خوبی در کارهای ترافیکی داشتیم اما از مهرماه به بعد وضعیت نابسامان شد.
سهم خوزستان در تصادفات، بسیار نگرانکننده است
رحیمی تصریح کرد: سهم خوزستان در تصادفات در سطح کشور، بسیار نگرانکننده است. میبینیم که گلایههایی در مورد وضعیت راهها و ایمنی خودروها وجود دارد ولی مدیریت همه این موارد، در دست راننده است. وقتی راننده میداند خودرو ایمن نیست و راه هم مشکل دارد، چرا بیمبالاتی میکند؟
لغزندگی حادثهآفرین راهها در اولین بارندگی
رئیس پلیس راه خوزستان گفت: روند آب و هوای خوزستان به سمت ناپایداری میرود و پیشبینی وقوع بارندگی در استان پیشبینی شده است که با توجه به اینکه اغلب جادههای خوزستان دو طرفه هستند و با بارندگی لغزنده میشوند؛ بستر حادثه، بیشتر و در بیمبالاتیها فراتر از حد تصور راننده، منجر به حادثه میشود.
وی بیان کرد: در اولین بارندگی، لغزندگی راه حادثهآفرین است؛ چند ماه است که در راههای خوزستان بارندگی نداشتهایم و سطح راه در بارندگیهای اول لغزنده میشود و این شرایط، منتظر راننده بیتجربه و با سرعت بالا است که منجر به وقوع حادثه میشود.
وقوع حادثههای دلخراش در هوای مه آلود
رحیمی عنوان کرد: همچنین در این روزها در بیشتر راههای خوزستان شاهد مه صبحگاهی خواهیم بود که باید بررسی سیستم روشنایی، چراغ مهشکن، برفپاکن، بخاری، عاج لاستیک، سیستم ایمنی و معاینه فنی خودرو در اولویت کاری قرار بگیرد؛ به گونهای که خودرو از نظر فنی آمادگی حضور در راه را داشته باشد.
وی با تاکید بر لزوم رانندگی با سرعت مطمئنه، استفاده از چراغ نور پایین، رعایت فاصله طولی در هوای مه آلود، بیان کرد: در سالهای گذشته هوای تاریک توام با مه، موجب وقوع حادثههای دلخراش در خوزستان شده است. از طرف دیگر، در صورت وقوع تصادف باید سریعا خودروها از سطح راه برداشته شوند تا منجر به وقوع تصادف زنجیرهای نشوند.
رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به تردد سرویسهای حامل کارکنان شرکتهای مستقر در خوزستان و سابقه وقوع حادثه در هوای مهآلود در این در محورها گفت: طبق مصوبه کمیسیون ایمنی خوزستان، ساعت کار شرکتها در هوای مهآلود شناور شده است و کارکنان میتوانند با یک و نیم تا دو ساعت تاخیر، سر کار بروند تا در هوای مهآلود شدید صبحگاهی، ترددها کاهش یابند.
وی با اشاره به وضعیت خوزستان از نظر تصادفات بیان کرد: خوزستان پنجمین استان پرحادثه کشور است. در شش ماهه نخست امسال وضعیت خوزستان از این نظر بسیار بهتر شده بود و رشد خوبی در کارهای ترافیکی داشتیم اما از مهرماه به بعد وضعیت نابسامان شد.
سهم خوزستان در تصادفات، بسیار نگرانکننده است
رحیمی تصریح کرد: سهم خوزستان در تصادفات در سطح کشور، بسیار نگرانکننده است. میبینیم که گلایههایی در مورد وضعیت راهها و ایمنی خودروها وجود دارد ولی مدیریت همه این موارد، در دست راننده است. وقتی راننده میداند خودرو ایمن نیست و راه هم مشکل دارد، چرا بیمبالاتی میکند؟
لغزندگی حادثهآفرین راهها در اولین بارندگی
رئیس پلیس راه خوزستان گفت: روند آب و هوای خوزستان به سمت ناپایداری میرود و پیشبینی وقوع بارندگی در استان پیشبینی شده است که با توجه به اینکه اغلب جادههای خوزستان دو طرفه هستند و با بارندگی لغزنده میشوند؛ بستر حادثه، بیشتر و در بیمبالاتیها فراتر از حد تصور راننده، منجر به حادثه میشود.
وی بیان کرد: در اولین بارندگی، لغزندگی راه حادثهآفرین است؛ چند ماه است که در راههای خوزستان بارندگی نداشتهایم و سطح راه در بارندگیهای اول لغزنده میشود و این شرایط، منتظر راننده بیتجربه و با سرعت بالا است که منجر به وقوع حادثه میشود.
وقوع حادثههای دلخراش در هوای مه آلود
رحیمی عنوان کرد: همچنین در این روزها در بیشتر راههای خوزستان شاهد مه صبحگاهی خواهیم بود که باید بررسی سیستم روشنایی، چراغ مهشکن، برفپاکن، بخاری، عاج لاستیک، سیستم ایمنی و معاینه فنی خودرو در اولویت کاری قرار بگیرد؛ به گونهای که خودرو از نظر فنی آمادگی حضور در راه را داشته باشد.
وی با تاکید بر لزوم رانندگی با سرعت مطمئنه، استفاده از چراغ نور پایین، رعایت فاصله طولی در هوای مه آلود، بیان کرد: در سالهای گذشته هوای تاریک توام با مه، موجب وقوع حادثههای دلخراش در خوزستان شده است. از طرف دیگر، در صورت وقوع تصادف باید سریعا خودروها از سطح راه برداشته شوند تا منجر به وقوع تصادف زنجیرهای نشوند.
رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به تردد سرویسهای حامل کارکنان شرکتهای مستقر در خوزستان و سابقه وقوع حادثه در هوای مهآلود در این در محورها گفت: طبق مصوبه کمیسیون ایمنی خوزستان، ساعت کار شرکتها در هوای مهآلود شناور شده است و کارکنان میتوانند با یک و نیم تا دو ساعت تاخیر، سر کار بروند تا در هوای مهآلود شدید صبحگاهی، ترددها کاهش یابند.