سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
کد مطلب : 109386
جالب است ۰
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، هدف از تبدیل محورهای استان به بزرگراه را کاهش سوانح رانندگی اعلام کرد و گفت: بزرگراه شدن یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان الزامی است.
مهر، مسعود بیات منش  دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در خوزستان به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی وجود دارد که این راه‌ها نیز مسیرهای اصلی تردد به استان‌های همجوار و مبادی‌های ورودی و خروجی به روستاها و شهرها هستند.
وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی خوزستان را بزرگراه تشکیل می‌دهند، افزود: نیاز است یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر دیگر از این راه‌ها به بزرگراه تبدیل شوند.
بیات منش در ادامه هدف از تبدیل مسیرهای خوزستان به بزرگراه را بالا بردن ایمنی در جاده‌ها و کاهش سوانح رانندگی اعلام کرد و ادامه داد: طرح‌هایی تعریف شده اما بودجه لازم برای اجرای آن وجود ندارد؛ اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها حدود ۴۵۰ هزار میلیارد ریال است.
وی اضافه کرد: به طور میانگین سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تخصیص می‌یابد که با این اعتبار ۱۵ سال طول می‌کشد تا این میزان بزرگراه در استان ساخته شود.
بیات منش گفت: همچنین ۱۴ هزار کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که ۶۰ درصد آن آسفالت هستند و متولی آن اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.
https://deyarkaroon.ir/vdcevo8zpjh87xi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما